Co może być przyczyną nieprzyjemnego zapachu sierści psa?

Nieprzyjemny zapach sierści psa to problem, z którym borykają się wielu właścicieli czworonogów. Czasami przyczyną jest brak higieny, ale bywa też, że źródłem tego problemu są inne, bardziej złożone kwestie zdrowotne.

Niewłaściwa pielęgnacja i brak higieny

Najbardziej oczywistą przyczyną nieprzyjemnego zapachu sierści psa jest brak odpowiedniej pielęgnacji i higieny. Psy potrzebują regularnych kąpieli, aby pozbyć się nagromadzonego brudu, potu i martwych komórek skóry. Przemywanie sierści specjalnymi szamponami dla psów oraz regularne szczotkowanie pomaga utrzymać ją w czystości i zapobiegać powstawaniu nieprzyjemnych zapachów. Warto pamiętać o utrzymaniu czystości legowiska psa oraz o kontrolowaniu stanu jego uszu, zębów i pazurów, gdyż te części ciała również mogą wydzielać nieprzyjemne zapachy.

Infekcje skóry i alergie

Kolejną przyczyną nieprzyjemnego zapachu sierści psa mogą być infekcje skóry, np. grzybicze czy bakteryjne. W takim przypadku zwykle obserwujemy również inne objawy, takie jak zaczerwienienie, swędzenie, łuszczenie się skóry czy nadmierne wydzielanie łoju. Konieczna jest wówczas wizyta u specjalisty. Jeśli chcesz skorzystać z usług weterynarza w Ożarowie Mazowieckim, zapraszamy do naszej przychodni weterynaryjnej na Strażackiej. Leczenie infekcji skóry wymaga stosowania odpowiednich leków lub preparatów miejscowych. Alergie pokarmowe lub kontaktowe również mogą prowadzić do problemów skórnych i nieprzyjemnego zapachu sierści.

Choroby metaboliczne i hormonalne

Nieprzyjemny zapach sierści psa może być także objawem chorób metabolicznych lub hormonalnych, takich jak cukrzyca, niewydolność tarczycy czy hiperadrenokortycyzm (choroba Cushinga). Te schorzenia wpływają na funkcjonowanie całego organizmu psa, w tym na stan jego skóry i sierści. Często towarzyszą im inne objawy, takie jak zmiany w apetycie, nadmierne pragnienie, utrata wagi czy osłabienie. W przypadku podejrzenia chorób metabolicznych lub hormonalnych konieczna jest wizyta u weterynarza i wykonanie odpowiednich badań diagnostycznych. Leczenie takich schorzeń zwykle polega na stosowaniu specjalistycznych leków oraz modyfikacji diety i stylu życia psa.