Kiedy i w jaki sposób odrobaczać zwierzęta?

Zarówno dla psów, jak i kotów odrobaczanie jest niezwykle ważnym elementem opieki weterynaryjnej, mającym na celu zachowanie zdrowia i dobrego samopoczucia.

Jakie są objawy zarobaczenia?

Znakami świadczącymi o możliwości obecności robaków u Twojego psa czy kota mogą być: utrata apetytu, osłabienie, wymioty, biegunka lub zaparcia, widoczne odczyny alergiczne na skórze oraz charakterystyczne "wleczenie" pupy po podłożu. Dodatkowo, w niektórych przypadkach, u zwierząt zarażonych pasożytami można zauważyć obecność widocznych segmentów robaków w stolcu.

Jeśli zauważysz u swojego zwierzaka którykolwiek z wymienionych objawów, warto wybrać się do weterynarza celem diagnostyki i ewentualnego leczenia.

Odrobaczanie: nie tylko dla zdrowia zwierzęcia

Regularne odrobaczanie naszych czworonożnych przyjaciół ma ogromne znaczenie nie tylko dla ich zdrowia, ale również dla naszego – pasożyty jelitowe mogą bowiem przenosić się również na człowieka, powodując wiele szkodliwych konsekwencji dla naszego organizmu. Regularne odrobaczanie psa czy kota to działanie profilaktyczne - mniejsza liczba pasożytów oznacza mniejsze ryzyko komplikacji zdrowotnych.

Kiedy i jak odrobaczać?

Odrobaczanie naszych pupili jest ważne, jednak warto wiedzieć, kiedy i w jaki sposób je przeprowadzać. W przypadku szczeniąt i kociąt, pierwsze odrobaczanie zaleca się już w wieku 2-3 tygodni życia. Następnie odrobaczanie powinno być przeprowadzane co 3 miesiące przez pierwszy rok życia zwierzęcia. U dorosłych psów i kotów częstotliwość różni się, w zależności od potencjalnych czynników ryzyka.

Co istotne, preparaty do odrobaczania zwierząt powinny być dobierane indywidualnie dla każdego przypadku – weterynarz w Ożarowie Mazowieckim wybierze właściwe składniki aktywne oraz dawkowanie, które będą odpowiednie dla Twojego pupila.